2007-05-19

På en annan planet

Jag brukar läsa bloggarna på Kernel Planet, där folk som hackar Linux berättar om sina öden och äventyr. Det är dels ett (ganska dåligt) sätt att hålla sig à jour med vad som händer med Linux-kärnan, men mest är det underhållning. Ganska nördig sådan, men jag har inga problem med den virtuella propeller-kepsen jag har på mig. Och kom inte och påstå att den här postningen inte är rolig.

Man lär sig saker också. Idag har jag lärt mig uttrycket Cargo Cult Programming.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Idag har jag lärt mig uttrycket Cargo Cult Programming."

Vad? Hängde du inte på y-windows-listan när det begav sig? Andrew Suffield gillade uttrycket:

Andrew Suffield vevar ned Matthew A. Nicholson

Anonym sa...

...och Ulrik Mikaelsson

puterman sa...

Nej, jag tappade intresset ganska fort. De två meddelandena från Andrew Suffield du länkar är intressanta. I det första rör det sig om en smakfråga, och han saknar argument, men kompenserar genom att vara otrevlig. I det andra snackar han med en kille som verkligen har noll koll, men tar sig tid att förklara vad som är fel.