2007-05-30

Girl, ambulance, internet love!!!!!!!!

Basia Bulat gör mig lite glad just nu.

På fredag åker jag till en hemlig ort med jobbet, fast det är inte hemligt längre vart vi ska, för det droppades lite för många hints, och med hjälp av tidtabellerna på kastrup.dk så lyckades vi lista ut att det är till Mallorca vi ska. Ganska stört på något sätt, men man är ju inte riktigt svensk om man inte har varit där, så det ska bli götta.

Idag fixade jag en bugg som jag jobbat med i 3-4 dagar. Det var väldigt skönt. För att ni ska lära er något, utan att behöva kämpa som jag gjort, så publicerar jag fixen här:

SetParent( aParent );

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde den här grejen med aParent, aServer etc var en typisk Apple-grej, men där fick jag tji!

puterman sa...

I Symbian heter argument aSomething, medlemsvariabler heter iSomething.

Anonym sa...

Hmm, det sistnämnda är lite bisarrt, eller så är jag bara ovan. I en bok om C++ jag läste för några år sedan (nej, det var inte skämtboken) uppmanades man att använda prefixed "d" för alla (medlems)variabler, exempelvis dParent och dServer.

puterman sa...

Det känns lite bisarrt i början, fast det är ganska praktiskt. Det är en typ av icke-destruktiv ungersk notation, i det att den leder till större klarhet, utan att förstöra något, utom möjligtvis det estetiska intrycket.