2007-05-13

Varlden enligt Anna

Today is a good day, har hon horts sjunga, och for att parafrasera och samtidigt sabba en catchy fras: yesterday was a good day. Glom det dar jag sa om HMV tidigare. HMV ar inte alls en bra skivaffar. Tower Records ar en bra skivaffar. Disk Union ar en bra uppsattning skivaffarer. Pa Tower hittade jag Just Ask the Lonely med Omar-S. Det ar en sadan dar skiva jag aldrig trodde att jag skulle se pa en skivaffar nagonstans i varlden. Jag kanner att innehavet av denna skiva gor mig till en battre manniska. You are what you buy, som det stod i nagon TV-reklam jag sag tidigare pa dagen. Om det stammer sa ar jag nu sa svart cool att de flesta inte skulle vaga prata med mig.

Pa kvallen var vi till en restaurang med hyfsad utsikt, pa 49:e vaningen, jag, Petter, Kaori och en kompis till dem som jag inte kommer ihag namnet pa, men hon var bra pa att dricka. Jag maste utfarda en varning: shochu och svagt gront te ar en ganska vidrig grogg. Den japanesiske olen rinner dock ner i halsen pa ett mycket angenamt satt. Efter den ganska posha restaurangen gick vi vidare till en riktigt sunkig bar. Dessutom, get this shit yo, de manliga delarna av personalen hade corpse paint och burrigt blont har. (Vidare: de serverade en riktigt god kimchi.) Det har skulle kunna vara den nast bisarraste baren i hela varlden. Jag tror fortfarande att Hitler Bar i Soul ar lite sjukare. Sista taget gick vid midnatt, sa aventyret avslutades pa hemmaplan med rejalt med vin. Idag har vi inte fatt mycket gjort.

Inga kommentarer: