2007-05-14

Trahastar

Min hals ar fortfarande inte bra, sa jag stallde in mina planer pa att branna mina sista yen pa klader och atpinnar och stannade inne. Jag far klara av det imorgon istallet. Forhoppningsvis blir jag bra tills dess, men hur som helst sa tanker jag inte missa min sista chans pa lange att tokshoppa.

Anyway, for att fordriva lite tid sa sag jag pa Troy. Jag har inte sett Gladiator eller nagon av de har andra Hollywood-filmerna som utspelar sig under antiken, men det kanns som om Troy holl vad de alla lovar: det var en riktigt usel film. Nu blir jag sa klyschig att jag sjalv tycker det ar jobbigt, men det gar inte att undvika att saga det nar man far ett sadant perfekt upplagg: trahasten sjalv ar inte i narheten av att vara sa traig som de andra karaktarerna. Det ar kanske inte skadespelarnas fel (fast visst, de ar daliga), manuset ar fruktansvart. Allt gar fruktansvart langsamt, vilket det inte ar nagot fel pa i sig, men man maste fa in nagon typ av stamning i det om det ska vara langsamt. Annars blir det bara langsamt. Receptet for att fa till stamning i en sadan har pekoral ar att dranka skiten i storslagen musik, garna med lite new age-inslag. Men enkla losningar har en formaga att inte funka sa bra om de har anvants 3 miljarder ganger tidigare.

Om nu atminstone stridsscenerna hade varit bra sa hade det kunnat vara en hyfsad film, men aven de ar trista. Fast under dem kanns det i alla fall som om nagot hander. Nar de forsoker gora drama blir det annu varre. Brad Pitt ser sur ut och mumlar om att han vill bli ihagkommen i artusenden. Folk dor och deras efterlevande blir sadar Hollywood-ledsna sa att man bara onskar att de sjalva skulle do ocksa. Och tja, det gor de naturligtvis, sa smaningom. Men det tar sa lang tid...

Oh well, slutrantat for idag. Choppi-gong, ah, mekong-betong frahaba hokomahaya smolensk. Krb. Stabatt fjuck m'peng-m'peng.

Inga kommentarer: