2007-05-24

We are the friends of Karl Pilkington

Jag såg den här TV-serien Extras, som Ricky Gervais och hans långa kompis gjorde efter The Office. Jag har inte brytt mig om att kolla på den förut, för jag är inte något större The Office-fan, men jag såg ett avsnitt på planet från Japan, och det var tillräckligt bra för att jag skulle titta vidare. Det som gör den här serien bättre än The Office är att den inte bygger lika mycket på pinsamhetshumor. Jag vet inte vad andra har för problem, men jag tycker inte att det är roligt att titta på människor som gör bort sig och är pinsamma. Det finns en del sådant i Extras också, men det handlar mer om allmänt mys. I början är det lite roligt med kända skådespelare som är självgoda, men det känns som att den grejen tonas ner efterhand. Sen gillar jag att huvudpersonen plötsligt slår igenom och blir känd i början av andra säsongen, för släkt med tanken på att pinsamheter är kul är idén att det är komiskt med människor som ständigt misslyckas.

Allt som allt en helt okej serie, något bättre än The Office, som funkar bra om man inte orkar tänka.

4 kommentarer:

ul7 sa...

Tack för den spoilern. :-(

puterman sa...

Du vet att jag har den här bloggen bara för att plåga mina medmänniskor. Varför någon över huvud taget läser skiten är för mig en gåta.

Anonym sa...

Om man är ute efter att slippa tänka ska man nog se filmen Cutthroat island. Enligt omslaget innehåller den "..hjärndöd action från början till slut".
Och Seona Dancing är avgjort mycket bättre än Extras.

puterman sa...

Jag är lite sugen på att se Cutthroat Island. Vi pratade lite om det här med piratfilmer när vi var ute och åkte båt i söndags, och jag blev sugen på att se någon modern variant av Captain Blood. Nej, Pirates of the Carribean räknas inte, den innehåller zombie-pirater och alvkändisar.