2007-05-28

Påverkad, destruktiv, beståndsdelar

De två senaste gångerna jag har varit på systemet så har den som stått före mig i kön nekats att handla för att han varit påverkad. Det är något sorgligt över de här situationerna. Det är förnedrande och pinsamt.

De har börjat fixa mitt badrum. Den första fasen är destruktiv. Jag har inget badrum. Jag var ner i källaren och letade efter en dusch. Jag hittade ingen. Däremot hittade jag väldigt många soprum. Jag får duscha på jobbet tills de är klara med mitt badrum.

Apan har slitit sig loss från sina beståndsdelar och gör nu solokarriär som bloggare. Och ny skiva snart. Huj.

4 kommentarer:

hjon sa...

Hur länkar du egentligen?

Anonym sa...

Det är ju lite märkligt med påbudet att berusade inte får köpa sprit. Mera rimligt vore att man fick gliringen "ska du hem och supa nu" när man handlade något på Systemet.

För övrigt har jag kommit på att jag är emot systemmonopolet, men kan inte uppbåda någon vilja att kämpa mot det. Det spelar helt enkelt inte så stor roll även om det är fel. Du förstår nog vad jag menar.

puterman sa...

hjon: Bra fråga, jag undrar också. Jag tror att jag ska fixa länken. Det vore coolt.

jöns: Eventuellt med varianter som "Ska du gå hem och dricka din sprit, eller ska du sätta dig på en parkbänk, ditt jävla fyllo?".

Jag tror jag förstår vad du menar med att du är emot monopolet. Själv vet jag inte. Jag skulle gilla att kunna köpa öl och kanske vin på Konsum. Fast det är inte som att jag lider av att inte kunna göra det. Och vi vet att ökad tillgänglighet leder till mer våldsbrott.

Anonym sa...

Jag gillar bolaget. Och i Finland heter det Alko, känns mer ärligt på något sätt. Och som gammal medarbetare på alkoholkliniken har jag en ganska rigid inställning till vem som ska få köpa och inte.