2007-09-27

300 snuskigheter senare

Postning nummer 300 handlar om snusk och skörlevnad. Igår kväll spelade Rusty Trombone på Debaser, och jag var där för att avnjuta easy listening-electronica live. Stället var ganska trevligt, men möblerna var obekväma och den dyra vegoburgaren var inget vidare.

Rusty Trombone uppträdde med gitarr och var mangligare än vad jag hade väntat mig, men medryckande och ganska finurliga. Det lät inte så illa att det gjorde ont, men strålkastarna bakom musikerna bländade mig. Maskerna de bar fungerade bättre på scen än på foto. Allt som allt är jag nöjd med att jag inte stannade hemma istället. Gammal som jag är så uppskattade jag inte ljudvolymen på musiken som spelades efter konserten, men är man musikintresserad så kanske man förväntas hellre lyssna på musik än på sina kompisar.

Inga kommentarer: