2007-09-04

Det är mycket nu

Jag är orolig över Microsoft Visual Studio 2005. Det börjar bli så mycket toolbars och skit på skärmen så att editorfönstret snart inte får plats. Hur ska man då kunna skriva kod? (Jag har inte vågat titta på betan av 2008.)

Jag läste klart en bok som heter "The Google Story". Det stod intressanta saker i den, men den var skriven på journalistprosa och ämnet var ofta total hero worship. Exempel: författaren hävdar att Google är det största som hänt på internet sedan email. Åhå, säger vän av ordning, what about the world wide web, assblaster, where would your precious Google be without the world wank web?

Old Time Relijun spelar musik i samma anda som Nick Cave gjorde en gång i tiden, innan han blev gammal och trött, soloartist etc. Lyssna då, för i helvete!

Oz är en TV-serie som handlar om ett fängelse. Jag tycker den är rolig att titta på, även om det känns som om det händer för mycket. Hur många interner blir egentligen mördade per dag på ett vanligt amerikanskt fängelse?

1 kommentar:

Simon sa...

Det kanske blir det nya "Ribbon"-interfejset som vad jag har förstått är lösningen på detta problem i nya Office?