2008-07-26

Det konkreta bloggen

- God morgon, Håkan!
- God morgon, Carl!
- Jag tänker på det bloggandet, Håkan.
- Det som pågår, Carl?
- Det som pågår, Håkan.
- Vad tänker du om det bloggandet som pågår, Carl?
- Jag tänker att det verkar lite förvirrat, Håkan.
- Hur då förvirrat, Carl?
- Jag tänker på det som liknande ett litet, litet barn, Håkan.
- Hur så, Carl?
- Det liknar ett litet, litet barn i det att det skriker väldigt högt och gällt, även i sådana fall då det lilla onda kommer ha gått över väldigt snart, Håkan.
- Du menar att bloggandet som pågår är barnsligt, Carl?
- Nej, inte direkt. Jag menar snarare att det liknar en aspekt av barnets personlighet. Bloggandet är ett sökande efter uppmärksamhet. I fall då man anser att man inte får den uppmärksamhet man förtjänar så höjer man rösten en aning, Håkan.
- Jag förstår. Tack!
- Du glömde säga "Carl" i slutet av meningen, Håkan.
- Förlåt, Carl.
- Ingen orsak, Håkan.

Inga kommentarer: