2007-10-27

CP-Linux

För några år sedan var det någon typ av nyhet om en Linux-distribution av och för kristna (man skulle till och med kunna kalla det för en kristen Linux-distribution, tror jag), där demoner kallas änglar istället. I övrigt vet jag inte vad skillnaden var. Huruvida det var sant vet jag inte heller. Nyss råkade jag skriva "/dev/nyll" istället för "/dev/null" och kom på den lysande idén med en CP-variant av Linux. /dev/null kanske skulle heta /dev/nylle, ls skulle (som i KennyOS) stå för "lethal system call" och boota om systemet, och Open Office skulle köras i bakgrunden hela tiden. Vad man skulle göra med det centrala kommandot cp vet jag inte riktigt.

Fan vad värdelöst det vore. Fan vad ingen någonsin skulle lägga ner någon energi på att göra det här. Och så. Dessutom verkar cplinux.de inte alls vara speciellt CP, förutom att hela sidan är på tyska. Tillägg till CP-listan:

2597. Blogga.

Inga kommentarer: