2007-10-18

Modernt

Idag när jag gick hem så passerade jag en affär som skyltade med att de ställde ut "modern konst". Det känns som om det var ett tag sedan man hörde det uttrycket, och ska man vara petig så skulle man kunna fråga sig om de menar konst som är modern idag eller om det handlar om modernistisk konst. Men jag tror att det som avses är sådana däringa tavlor som inte är fina, ja, man kanske inte ens ser vad de föreställer. Sådant där som var på modet bland konstnärer som var aktiva på den tiden då män hade hatt och mustasch. Jag tyckte i alla fall att det var kul, och om Du inte gör det så kan Du dra åt helvete.

2 kommentarer:

ul7 sa...

Modern Konst är det svenska namnet på Mutter Küsters. Var du full idag igen?

puterman sa...

Jag är alltid full, men vad har det med saken att göra?