2007-10-03

Roligt

Jag brukar inte läsa Hem & Hyra, som jag får från Hyresgästföreningen, men idag bläddrade jag igenom den och upptäckte till min stora glädje att de under rubriken "Läsarskratt" publicerade roliga historier. Fenomenet roliga historier har försvunnit nästan helt och hållet på senare år, men ibland kan man hitta dem i sådana här underliga publikationer. Jag tar mig friheten att citera en av dessa roliga historier i sin helhet:

Livräddaren rapporterar till chefen efter sin första arbetsdag.
- Det är så många trevliga människor som badar på den här stranden. Minst sju stycken har vinkat till mig i dag.

Om det är någon som inte fattar så kan jag förklara skämtet: livräddaren fattade inte att de badande människorna som vinkade höll på att drunkna och behövde hans/hennes assistans. Han var så jävla dum så att sju pers dog! Ja jävlar i min låda.

Ja herreje, det här var så roligt så vi tar en till, från min barndoms skattkista:

- Löjtnant, 113 Lejon anmäler sig.
- Bra, för in dem ett och ett!

Jag lämnar tolkningen som en övning till läsaren.

Inga kommentarer: