2007-10-02

Musik på internet

Det finns en massa musik på internet. mp3.com, visst var det fint. Jag har hört att det till och med finns folk som gillar myspace. Kanske lite för att det finns musik där, och inte för att man tror att man har fler kompisar än man egentligen har. Och netlabels, underbara netlabels, bara man orkar vada genom all skit som ges ut. Och så jamba naturligtvis, där man kan prenumerera på skitdyra ringsignaler.

För att visa min hängivenhet till internet, och i synnerhet www, så väljer jag nu att själv lägga upp ett av mina alster för gratis nedladdning. Daniel är en dansvänlig housedänga som man slänger på när det känns som om det finns risk för att festen ska avstanna. Jag tror inte att jag överdriver om jag kallar den en floorfiller. I mono, som alla riktigt klassiska inspelningar. Som synes på last.fm så är låten i fråga redan ptrmns mest populära.

2 kommentarer:

barlon sa...

Otroligt! Putermn och Radiohead. Med den skillnaden att Radiohead suger. Och jag menar det bokstavligen.

puterman sa...

Jag lyssnade lite på Radiohead för några år sedan. Det var innan jag blev upplyst om att de suger. Jag vill inte lyssna på musik som suger eller musik av artister som suger. Egentligen inte heller på musik av artister som ligger på skivbolag som suger, men det kan vara svårt att undvika.