2008-08-24

Resan till väster

Jag hade inte med mig varken gris eller apa, och har inte fått tag på någon Buddha, men jag har i alla fall rest ända till Malmö. På resan lärde jag mig några viktiga läxor:


  • Patapon är inget roligt spel. Det är en kul idé, det är snyggt designat och det är sött, men det är fan inte roligt att spela. Jag har ett makalöst taktsinne, men när jag spelar Patapon så klarar jag inte av att hålla en rak fyrtakt. Vad är problemet? Antagligen att spelet helt enkelt suger.
  • 200 sidor bok räcker inte långt om den är tillräckligt bra. Jag läste klart Jesus Land av Julia Scheeres, sen hade jag inget att göra, förutom att spela Patapon (Wipeout Pure låg i den incheckade väskan) och titta på Stargate Atlantis tills batteriet tog slut i min eee. Sista timmen satt jag och stirrade tomt framför mig, i ett försök att se djup ut.
  • Svenska idrottsmän får åka i ekonomi-klass hem från OS. Linus Thörnblad flög med samma plan som jag. Var det måhända ett straff för att han inte ens tog sig till finalen?


Väl hemma upptäckte jag att Hemköp vid Värnhem har en ny ingång. Galet. Jag höll på att inte hitta till kassan när jag skulle betala. Som plåster på såren så bjöd kassörskan på en femtioöring. Tack!

Inga kommentarer: