2008-08-04

Sega söndag

Igår orkade jag inte så mycket, så jag tittade på några filmer. Först såg jag Harold and Kumar Go to White Castle. Det var en sådan där tokig oldskool-komedi där det händer en massa osannolika grejer. Jag tyckte det fattades ganska mycket i den, men jag klarade av att se klart den. Eftersom jag redan hade dragit ner uppföljaren, Harold and Kumar Escape From Guantanamo Bay, så såg jag den också. Den var kanske lite roligare, i det att den nästan skulle kunna ses som samhällskritisk. Fast inte mer än Mr. Smith Goes to Washington (som jag i och för sig inte sett, men vafan). Harold och Kumar blir misstagna för terrorister, hamnar på Guantanamo och rymmer osv. De hamnar bl.a. i Alabama där de hamnar på ett KKK-möte (sådär som man måste göra i komedier om man hamnar i de trakterna). Inte något som kommer stanna i mitt sinne, men jag klarade av att se klart den här filmen också. (Men visst är det sjukt jobbigt med så förutsägbara slut?)

Avslutningsvis så såg jag A Fistful of Dollars, eftersom tuffa cowboys i ponchos kändes lite lockande. Jag kanske har sett den förut, men det var länge sedan. Jag tyckte i alla fall att den var ganska mysig, även om Clintans sjuka skills med pistolen kändes lite löjliga. Det som överraskade mig en aning var det coola introt. Orange + svart och silhuett-cowboys funkar, även om ljudproduktionen inte kändes helt lyckad.

Inga kommentarer: