2007-01-22

En dag på jobbet

Obs! Mockudiary-varning!

Efter att ha läst ännu en lysande bloggpostning av Paig Saghamullit, så försökte jag föreställa mig hur det skulle vara att jobba tillsammans med honom...

Jag kommer till jobbet, tar av mig jackan och sätter mig vid datorn. Tittar runt på lite nyhetssajter. Jag hör Paigs mockasiner röra sig över golvet bakom mig. "Why you surf around on nonsensical web 2.0 sites when you should be hard at work?" Jag stänger webbläsaren och hämtar en kopp kaffe.

Kommer tillbaks till vårt rum med kaffet. Paig vänder sig emot mig när jag kommer in. Han spänner ögonen i mig och morrar "Why drink coffee, it's very bad for kidneys and spinal gland! You should not idly consume different so called culinaries that are bad for health!"

Efter tre lugna minuter börjar Paig skruva irriterat på sig. Sen börjar han hotfullt väsa mot sin dator: "Why bad programmers nilly-willily use makefiles and other such high level constructs? You should write so called build scripts in C, if you're real programmer. Why world is so full of horrible superstitious stupidity!"

Jag gör en tyst inandning och kör igång Code Warrior.

10 kommentarer:

Anonym sa...

alltså paig, kan man inte säga åt honom å inte säga så där eller! alltså typ vad man än gör så kommer han å säger neeeeej det är inte bra neeeej det kan du inte göra. klart man skulle bli trött på det.

lite mer civilkurage att säga mot tycker jag!

Anonym sa...

Det här inlägget var alltså från min gode vän "danne".

Paig Saghamullit sa...

I just got internet traffic to my site. What is this?

puterman sa...

paig: A piece of fiction, based on what you've revealed about your personality on your blog.

ul7 sa...

Jöns: Troligt

Paig Saghamullit sa...

OK but it seems common people say things related to personlaity. I just point out what's wrong and this make some people say I am "surly" as we say here. However if nobody point out wrong things, the world will only get badder and badder.

puterman sa...

paig: Maybe they're trying to point out what's wrong with your personality?

ul7 sa...

Surly the world cant get any badder.!

Paig Saghamullit sa...

puterman: Don't you think blatantly irresponsible to not change world and point facts out when such is called for?

I agree with the comment by tomten.

puterman sa...

paig: I'm sorry, I don't believe in facts. :(