2007-01-11

Men är man helt jävla dum i huvudet så får man fan skylla sig själv

Dagboksvarning!

I morse när jag skulle gå hemifrån så bestämde jag mig för att ta på mig ett par rena jeans. Jag gjorde så. Först när jag smällt igen dörren inser jag att jag har glömt att stoppa på mig nycklarna. "Mistake!" skulle en bomberman pipa. Föreningen har inte heller några extranycklar, utan hänvisade mig till en låssmed. Som tur var så hyr jag i andra hand, och min hyresvärd hade extranycklar. Bra, typ, fast hur kan man göra sådana där idiotiska lås som man låser genom att smälla igen dörren? Jag har gått och väntat på att jag ska lyckas låsa mig ute sedan jag flyttade in. Det kommer säkert hända fler gånger också, så jag ska börja deponera nycklar på strategiska platser utanför hemmet. Before I die.

Det skulle kunna bli ett bra dataspel av det här med att leta nycklar i Malmö stad. Kom ihåg var ni läste det först! /Vicke Lööd

5 kommentarer:

hjon sa...

Jag har alltid nycklarna i jackfickan, för man behöver numera jacka när man lämnar hemmet. Men jag håller helt med om att såna där lås suger, de står ju med brallorna nere inför lagens långa Murphy.

Anonym sa...

Agent Malmö - find your house keys. You have 2 hours until the marshmallow man appears, and you must get into your apartment by then go get your plasma gun. Search the harbour, bridge, sewers and even the alleys of Copenhagen for the six keys you need to get in.

Det här kanske kan bli något? Kombinera Auf Wiedersehen Monty, Hero och Commando till något riktigt stenhårt. Köpenhamn skulle kunna vara lite som spelet Four Rooms.

Fast marshmallowgubben kanske skulle bytas ut mot den där bisarra tomten TV4 hade för sin väderrapport? Efter två timmar dyker den upp var man än är och sprider mayhem.

Anonym sa...

Word verification: pligoxe

ul7 sa...

Redan i första meningen avslöjar du att hela historien är påhittad. Men så ska det kanske vara när man skriver dagbok offentligt?

puterman sa...

Jöns: Men om Monty hade kunnat flyga och skjuta så vore han inte Monty!

UL: Det låter bättre att säga att man tog på sig ett par rena byxor och glömde stoppa nycklarna i fickan än att man spydde ner sig och magsafterna frätte sönder nyckelknippan och en haj dog.