2007-01-17

Grafiskt som fan

Även om det är svårt för ett gammalt Unix-mongo att erkänna det så görs vissa saker bättre grafiskt än i textläge. Ett exempel är debuggers. Ett annat är att visa skillnader mellan filer. Tyvärr verkar det verkar det vara lite dåligt med sådana här grejer till Unix, åtminstone väl fungerande sådana.

Grafiska debuggers brukar vara halvhjärtade frontends till gdb, och jag vill inte behöva använda ett IDE för att kunna debugga. Grafiska diff/merge-tools finns det ett gäng, men ingen av de 4-5 olika jag har testat har varit något att ha.
Eventuellt kommer jag någon gång orka skriva ett eget, som antagligen kommer bli lika halvhjärtat som de redan existerande, men som i alla fall passar mig.

1 kommentar:

ul7 sa...

Jag hittade en bra grafisk debugger, men GuiTAR buggade när jag skulle untara den.